Essai longu è breve nantu à Rani Durgavati in inglese [True Freedom Fighter]

Foto di l'autore
Scrittu da guidetoexam

I MUVRINI

In tutta a storia indiana, ci sò parechje storie di donne guvernanti, cumprese Rani di Jhansi, Begum Hazrat Bai, è Razia Sultana. Rani Durgavati, a regina di Gondwana, deve esse citata in ogni storia di a bravura, a resistenza è a sfida di e donne dirigenti. In questu articulu, avemu da furnisce i lettori cun un essai brevi è longu nantu à Rani Durgavati veru cumbattimentu di libertà.

Breve essai sur Rani Durgavati

Hè natu in a dinastia Chandel, chì era guvernata da Vidyadhar, un valente rè. Khajuraho è Kalanjar Fort sò esempi di l'amore di Vidyadhar per a scultura. Durgavati era u nome datu à a regina perchè era nata in Durgashtami, un festival indù.

Un figliolu hè natu à Rani Durgavati in u 1545 AD. Vir Narayan era u so nome. Siccomu Vir Narayan era troppu ghjovanu per succede à u so babbu Dalpatshah, Rani Durgavati hà ascendutu à u tronu dopu a morte prematura di Dalpatshah in u 1550 AD.

Adhar Bakhila, un prominente cunsiglieru di Gond, hà aiutatu Durgavati à amministrari u regnu di Gond quand'ella hà pigliatu u regnu. Trasferì a so capitale da Singaurgarh à Chauragarh. A causa di a so situazione nantu à a muntagna di Satpura, u forte Chauragarh era d'impurtanza strategica.

Duranti u so regnu (1550-1564), a regina regnò per circa 14 anni. In più di scunfighja Baz Bahadur, era cunnisciuta per i so sfruttamenti militari.

U regnu di Rani era cunfinatu cù u regnu d'Akbar, chì era annessu da ellu dopu avè vintu u regnu di Malwa Baz Bahadur in u 1562. Duranti u regnu di Akbar, Asaf Khan era incaricatu di una spidizioni per cunquistà Gondwana. Asaf Khan hà vultatu a so attenzione à Garha-Katanga dopu avè cunquistatu i regni vicini. Tuttavia, Asaf Khan si firmò à Damoh quand'ellu hà intesu chì Rani Durgavati avia riunitu e so forze.

Trè invasioni Mughal sò stati respinti da a regina brava. Kanut Kalyan Bakhila, Chakarman Kalchuri è Jahan Khan Dakit eranu alcuni di i valenti suldati Gond è Rajput chì hà persu. Akbarnama di Abul Fazl dice chì u numeru di u so esercitu hè cascatu da 2,000 300 à solu XNUMX omi per via di e perdite devastanti.

Una freccia hà colpitu u collu di Rani Durgavati durante a so battaglia finale nantu à un elefante. Malgradu questu, hà cuntinuatu à luttà valente malgradu. Si pugnala à morte quandu hà capitu ch'ella era per perdiri. Ella hà sceltu a morte nantu à u disonore cum'è una regina brava.

Rani Durgavati Vishwavidyalaya hè stata rinominata in a so memoria in u 1983 da u guvernu di Madhya Pradesh. Un timbru postale ufficiale hè statu emessu u 24 di ghjugnu di u 1988, celebrendu u martiriu di a regina.

Long Essai nantu à Rani Durgavati

In a so lotta contru l'imperatore Akbar, Rani Durgavati era una brava regina Gond. Hè sta regina, chì hà succorsu à u so maritu durante l'era moghula è hà sfidatu u putente esercitu moghul, chì meriteghja a nostra acclamazione cum'è una vera eroina.

U so babbu, Shalivahan, era cunnisciutu per a so valentia è curaggiu cum'è Chandela Rajput regnu di Mahoba. Hè stata cresciuta cum'è un Rajput da Shalivahan dopu chì a so mamma morse troppu prestu. À a ghjovana età, u so babbu li hà amparatu à cavalcà i cavalli, à caccià è à aduprà l'arme. A caccia, u tiru à l'arcu è u tiru à l'arcu eranu trà e so parechje cumpetenze, è hà amatu spidizioni.

Durgavati hè statu impressiunatu da u valore di Dalpat Shah è sfruttate contr'à i Mughals dopu avè intesu parlà di i so sfruttamenti contru i Mughals. Durgavati rispose: "I so atti facenu un Kshatriya, ancu s'ellu era un Gond di nascita". Trà i guerrieri chì spaventavanu i Mughals era Dalpat Shah. U so passaghju à u sudu era cuntrullatu da ellu.

L'altri dirigenti Rajput prutestavanu chì Dalpat Shah era un Gond quandu hà compru l'allianza cù Durgavati. Per quantu sapianu, Dalpat Shah hà ghjucatu un rolu significativu in l'incapacità di i Mughals di avanzà versu u sudu. Malgradu u fattu chì Dalpat Shah ùn era micca un Rajput, Shalivahan ùn sustene micca u matrimoniu di Durgavati à Dalpat Shah.

Hà accunsentutu à Dalpat Shah, in ogni modu, in cunfurmità cù a so prumessa à a mamma di Durgavati chì li permetterà di sceglie u so cumpagnu di vita. Un matrimoniu trà Durgavati è Dalpat Shah à a fine di u 1524 hà ancu forgiatu una alleanza trà e dinastie Chandel è Gond. In l'alleanza Chandela è Gond, i dirigenti Mughal sò stati manteni in cuntrollu cù una resistenza efficace da i Chandelas è Gonds.

Durgavati era in capu di u regnu dopu à a morte di Dalpat Shah in u 1550. Dopu à a morte di u so maritu, Durgavati hà servitu cum'è regente per u so figliolu, Bir Narayan. U regnu Gond hè statu guvernatu cù saviezza è successu da i so ministri, Adhar Kayastha è Man Thakur. Un forte strategicamente impurtante nantu à i Satpuras, Chauragarh divintò a so capitale cum'è regnu.

Durgavati, cum'è u so maritu Dalpat Shah, era un capu assai capaci. Hà sviluppatu u regnu in modu efficiente è hà assicuratu chì i so sughjetti eranu ben curati. Ci era 20,000 1000 cavalieri, XNUMX elefanti di guerra, è parechji suldati in u so esercitu, chì era bè mantinutu.

In più di scavà reservoirs è tanki, hà ancu custruitu assai spazii residenziali per u so populu. À mezu à elli hè Ranital, chì si trova vicinu à Jabalpur. Difendendu u so regnu contr'à l'attaccu di u Sultanu di Malwa, Baz Bahadur, u furzò à ritruvà. Ùn osò più attaccà u so regnu dopu avè patitu pèrdite cusì pesanti à e mani di Durgavati.

Malwa era avà sottu u cuntrollu di l'imperu Mughalghal quandu Akbar hà scunfittu Baz Bahadur in u 1562. Cù a prosperità di Gondwana in mente, u subedar di Akbar, Abdul Majid Khan, era statu tentatu di invadiscialu, cù Malwa, chì era digià in manu Mughal, è Rewa cum'è bè. Quessi sò stati catturati. Dunque, avà solu Gondwana restava.

Alors que le Diwan de Rani Durgavati lui avait conseillé de ne pas affronter la puissante armée moghole, elle a répondu qu'elle préférait mourir plutôt que de se rendre. I fiumi Narmada è Gaur, è ancu e catene collinari, fiancheggiavanu e so battaglie iniziali contr'à l'Armata Mughal in Narai. Ella guidò a difesa è si ribattò ferocemente contru l'Armata Mughal, ancu s'è l'Armata Mughal era superiore à Durgavati. À u principiu, hà successu à vultà l'Armata Mughal dopu chì l'anu cacciatu fora di a valle cun un feroce contraattaccu.

Dopu u so successu, Durgavati hà pensatu à attaccà l'Armata Mughal di notte. Tuttavia, i so luogotenenti rifiutanu di accettà u so suggerimentu. Per quessa, era furzata à impegnà in cumbattimentu apertu cù l'Armata Mughal, chì hè stata fatale. Mentre cavalcava u so elefante Sarman, Durgavati contraattaccò forte e forze Mughal, ricusendu di rende.

Un attaccu feroce di Vir Narayan hà furzatu i Mughals à retrocede trè volte prima ch'ellu sia feritu seriamente. Hà capitu chì a scunfitta contr'à i Mughals era imminenti dopu avè statu culpitu da frecce è sagnante. Mentre u so mahout l'hà cunsigliatu di fughje da a battaglia, Rani Durgavati hà sceltu a morte per a rendizione, pugnandusi cù un pugnale. A vita di una donna brava è rimarchevule hè finita in questu modu.

In più d'esse un patronu di l'apprendimentu, Durgavati era cunsideratu cum'è un regnu prominente per u so incuragimentu di a custruzione di u tempiu è u rispettu per i studienti. Mentre era morta fisicamente, u so nome vive in Jabalpur, induve l'Università chì hà fundatu hè stata stabilita in u so onore. Ùn era micca solu un bravu guerrieru, ma ancu un amministratore espertu, custruendu laghi è reservoirs per benefiziu i so sughjetti.

Malgradu a so gentilezza è a natura attenta, era una guerriera feroce chì ùn si rinunziò micca. Una donna chì hà ricusatu di rende à i Mughals è hà sceltu u so cumpagnu di vita indipindente.

cunchiùdiri,

A Gond Queen era Rani Durgavati. In u so matrimoniu cù Daalpat Shah, era una mamma di quattru figlioli. E so battaglie eroiche contr'à l'Armata Mughal è a scunfitta di l'armata di Baz Bahadur anu fattu d'ella una legenda in a storia indiana. U 5 d'ottobre 1524 era l'anniversariu di Rani Durgavati.

1 pensamentu nantu à "Long & Short Essay on Rani Durgavati In English [True Freedom Fighter]"

Lascia un Comment